|

Salam Pengenalan


Assalammualaikum, Salam Sejahtera dan Salam Satu Malaysia.

Tap-Tip-Tup... suatu rangkaian perkataan yang menghasilkan bunyi yang mungkin indah, mungkin jelek, mungkin buruk tapi mempunyai maksud yang tersendiri kepada saya, dan ada juga yang ingin mentafsirkan berdasarkan firasat, perasaan dan apa jua yang menghasilkan sesuatu untuk memenuhi tuntutan individu. Kreatif Untuk Hidup.

Tergerak hati untuk mencoret atau melakarkan sesuatu dalam tap-tip-tup adalah hasil dari pemberontakkan jiwa untuk mengeluarkan sesuatu bagi meluah apa yang terpendam yang boleh dikongsi bersama atau mungkin sekadar untuk tatapan dan akhir dibiar begitu sahaja.

Sejak akhir-akhir ini, ramai yang berkecimpung meluahkan apa yang terbuku perasaan amarah, dendam, cinta, suka dan apa sahaja yang terlintas sehingga melahirkan kata-kata dan diadaptasikan dalam perkataan yang akhirnya terpahat dalam suatu nukilan yang dikenali sebagai blog.

Tap-Tip-Tup adalah ruang untuk berkongsi idea, pendapat dan pandangan dalam membina satu kehidupan dan juga suatu ruang untuk teguran kepada sesiapa sahaja, dan apa yang digarap itu bukanklah serangan tetapi peringatan kerana sebagao manusia kita perlu diperingati selalu supaya kita tidak tersasar dari landasan bak kata Tun M `Melayu Mudah Lupa’. Hakikatnya `manusia sering lupa’ .

Walau bagaimanapun, tap-tip-tup bersedia untuk menerima teguran, sapaan, malah mungkin bersedia untuk dimaki kerana kita tak mampu mengawal perasaan dan luahan manusia namun kita harus jadikan sebagai landasan, kita perlu dengan terbuka dan menilai mengapa perkara itu terjadi... Jumpa lagi. Wassalam.

Posted by fitfirst on 19:03. Filed under , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. Feel free to leave a response

0 comments for "Salam Pengenalan"

Leave a reply

Blog Archive

Labels

Recently Commented

Recently Added